Helpen met jouw helpdesk
In een eerder blog hebben wij uitgelegd hoe wij aankijken tegen een goede helpdesk. Een van de belangrijkste kenmerken van een goede helpdesk is dat de medewerkers jouw situatie kennen. Naar aanleiding van deze blog kregen wij van sommige klanten de vraag of wij hen kunnen helpen met het opzetten van hun helpdesk. Uiteraard doen wij dat graag. Ook al is dat niet direct onze core business.
Als ondernemer is het niet altijd makkelijk je te onderscheiden van je concurrent op basis van productvoordelen. In de praktijk blijkt service vaak key. Wat kost het als een klant wegloopt door slechte service,? De kosten van het optuigen van een goede klantgerichte helpdesk, verdienen zich dan ook gemakkelijk terug! Een nieuwe klant aantrekken kost namelijk vijf keer meer dan een klant behouden! Valkuilen van een slechte helpdesk zijn die vervelende en onpersoonlijke keuzemenu’s, een inefficiënte ticketsysteem en te weinig kennis bij de medewerker. Een alternatief is een persoonlijke benadering met een CRM-systeem dat is geïntegreerd met je telefooncentrale. Werk zo nodig samen met een antwoordservice, zodat jouw klant in ieder geval een live-stem aan de lijn krijgt. Zorg ook voor een duidelijk en veilige opslag van de documenten die nodig zijn als naslagwerk bij een eventuele calamiteit. Toon empathie voor de problemen van je klanten en besef dat het ook echt heel erg vervelend is voor de klant en acteer daar naar. Of zoals wij in ons blog benadrukte: zorg dat witte en zwarte brigade naadloos met elkaar samenwerken.
Wij hebben veel tijd en moeite gestoken in een goede helpdesk. En dat ervaren onze klanten. Het resultaat is dat klanten blijven en iedere nieuwe klant zorgt voor de groei van ons bedrijf. Ben jij nieuwsgierig hoe wij tegen service aan Kijken? Neem vandaag nog contact met ons op. Wij vertellen graag alles over het opzetten van een drie sterren helpdesk. Een ouderwetse witte brigade met een uitstekende service van onze zwarte brigade. Junior, Dennis, Richard en Hans