Webbeheer HIP

Webbeheer

Via een webbrowser kan je eenvoudig de instellingen van jouw telefooncentrale wijzigen. Zo kan je eenvoudig gebruikers, belgroepen, keuzemenu en telefoontoestellen configureren en wijzigen.

Na inloggen in de portal kan je de volgende gegevens zien/wijzigen:

  • Gespreksdetails – CDR totalen of gespreksdetails inzien
  • Facturen – factuurarchief
  • Telefoon – telefooninstellingen (indien van toepassing)
  • Telefooncentrale – Instellingen telefooncentrale (indien van toepassing)
  • Mobiel – lijst van abonnementen met algemene mobiele instellingen, limieten en blokkeren
  • Instellingen – algemene instellingen
  • Gebruikers – het inzien en beheren van gebruikers
  • Mijn gegevens – het beheren van uw eigen account.

Handleiding Webbeheer Telefooncentrale

Vraag bij de medewerker van Dynamic Telecom & IT jouw gebruikersnaam en wachtwoord op en login op de Billingportal.

Webbeheer Stap 1

In dit scherm kan je kiezen voor Gespreksdetails, Facturen, Telefooncentrale, Mobiel, Instellingen en Gebruikers.

Webbeheer Stap 2

  1. Kies Totalen als je het totaal van de gesprekskosten wilt zien of kies details als je een specificatie wilt zien van de nummers die gebeld zijn met de kosten.
  2. Selecteer de juiste periode van hetgeen je wilt zien en kies zoeken.

Hierin vind je een overzicht van de facturen. Aan de rechterzijde kan je op het PDF-logo klikken om de facturen te openen.

Hierin zie je een overzicht van de mobiele abonnement en het verbruik.
Aan de rechterzijde kan je kiezen voor blokkeren. De volgende keuzes zijn mogelijk:

  • SIM-kaart blokkeren.
  • Blokkeren nummerherkenning.
  • Blokkeren betaalde servicenummers excl. 0900.
  • Blokkeren niet NL-nummers en roaming.
  • Blokkeren bellen niet NL-nummers.
  • Blokkeren uitgaande gesprekken.
  • Blokkeren uitgaande gesprekken in het buitenland.
  • Blokkeren binnenkomende gesprekken in het buitenland.
  • Blokkeren data roaming.
  • SMS waarschuwing Mobiel Internet EU.
  • SMS data roaming limiet.

Ontvang een e-mail bericht als het verbruik gedurende de factuurperiode een bepaalde ingestelde limiet overschrijdt. Bij een leeg invulveld of bij de waarde 0 wordt er geen limiet ingesteld.

Telefooncentrale Beheer

1. Algemeen

Hierin wordt de bedrijfsnaam en het bedrijfsnummer weergegeven.
Telefooncentrale weergave

Je kunt blokkades activeren, zodat er niet gebeld kan worden naar betaalde service nummers.

Telefooncentrale blokkeren

  1. In het tijdschema kunnen de openingstijden worden aangegeven. In het vakantieschema kunnen de vakanties en gesloten uren worden aangegeven.Telefooncentrale schema

In de nachtschakeling wordt aan gegeven wat er gebeurt wanneer er gebeld wordt volgens het ingevoerde tijd- en vakantieschema.

Telefooncentrale nachtschakeling

Wanneer er een toestel rinkelt in jouw groep kan je met jouw toestel het gesprek naar je toehalen door *98 in te toetsen en de hoorn op te pakken. Je kunt hier verschillende groepen configureren door + in te toesten een groepsnaam aan te maken en toe te voegen. In de groep kan je de juiste toestellen toewijzen.
Oproepovername

In het telefoonboek kan je nieuwe contacten toevoegen of een telefoonboek importeren met een lijst contacten door een csv-bestand te selecteren met daarin per regel een naam en nummer gescheiden door een puntkomma.

Telefoonboek

Hier kan je verschillende afdelingen maken (b.v. Directie, Sales, etc.) die je vervolgens aan de gebruikers kunt toekennen. Mocht je meerdere telefoonnummers hebben dan belt het toestel uit met het nummer dat is toegekend aan de afdeling.
Afdelingen

Gebruikers met een geldig e-mailadres ontvangen een mail waarmee het wachtwoord ingesteld kan worden.
Wachtwoord

2. Keuzemenu

Geef het keuzemenu een naam en extensie.

Keuzemenu algemeen

Hierin wordt aangegeven welke actie er volgt als men een bepaalde toets indrukt tijdens de uren van het tijdschema.

Keuzemenu onder werktijd

Hierin wordt aangegeven welke actie er volgt als men een bepaalde toets indrukt tijdens de uren van het vakantieschema.

Keuzemenu buiten werktijd

3. Belgroep

Geef de belgroep een naam, telefoonnummer en/of extensie. Kies bij gesprekverdeling de manier van overgaan.

Belgroep algemeen

Selecteer de agenten en wijs deze toe aan de groep.

Belgroep Agenten

Wat gebeurt er met een gesprek als een agent aan de telefoon is?
Na hoeveel keer overgaan of hoeveel seconde moet een gesprek worden doorgeschakeld en waar naartoe?

Belgroep geavanceerd

4. Gebruikers

Hiermee kan een toestel geconfigureerd worden aan een gebruiker.

Gebruiker

Het toestel kan op verschillende manieren worden doorgeschakeld. Hierbij kan worden aangegeven waar de doorschakeling naar toe moet.

Gebruikers doorschakelen

Indien er gebruik gemaakt wordt van de HIPPER kan deze hier actief gemaakt worden, zodat de mobiel gaat meerinkelen als er op het vaste nummer gebeld wordt.

Anywhere