Continuïteit tijdens de Corona-crisis

Aandacht voor continuïteit is niet nieuw. Wel krijgt dit onderwerp in deze tijd een zwaardere lading en een andere invulling. Waar de focus voorheen lag op het kantoor en de werkplek, ligt de focus nu op het gemakkelijk delen van informatie, thuiswerken en uitval van personeel. 

Deze nieuwe wereld vraagt daardoor ook naar een andere kijk op de ICT-omgeving. Wij van Dynamic Telecom & IT hebben dagelijks te maken met deze uitdagingen en inmiddels dusdanig veel ervaring hiermee opgedaan, dat we veel waardevolle tips & tricks voor jou hebben. Deze delen wij graag met jou.

De nieuwe ICT-omgeving 

Het magische woord hier isflexibiliteit! Je moet zorgen dat iedereen altijd en overal kan werken. Dat klinkt heel eenvoudig, maar om dit op een veilige en op ergonomisch verantwoorde manier te doen, vergt dit vaak wel de nodige aanpassingen. Denk hierbij aan de volgende zaken: 

  • Is alle bedrijfssoftware beschikbaar in de cloud? 
  • Heeft iedereen de beschikking over Office 365? 
  • Kan de telefonie thuiswerken aan? M.a.w. blijft de bereikbaarheid geborgd? Het laatste wat je wil is ontevreden klanten of prospects die niemand aan de lijn krijgen. 
  • Zijn de thuiswerkplekken compleet en ergonomisch verantwoord ingericht? 
  • Is de veiligheid op orde ?!

Wil je zelf checken hoe je ervoor staat? Download dan hier onze thuiswerk-checklist. 

Laat hier je gegevens achter en ontvang de checklist direct in je mailbox!

    Uitval van personeel 

    De andere grote uitdaging in continuïteit is de uitval van personeel. Ook wij hebben hier mee te maken. Vanuit onze eigen behoefte hebben we in eigen beheer een Corona Sneltest-locatie geopend. Binnen 15 minuten weet je of een collega wel of niet aan de slag kan. Je wilt natuurlijk als ondernemer dat jouw werknemers hun werkzaamheden dezelfde dag nog kunnen oppakken. Met een test van de GGD zitten werknemers al snel 4 tot 5 dagen thuis, in afwachting van de (negatieve)uitslag. 

    Wij testen wekelijks preventief onze collega’s. Een kleine investering om het risico op een onderbreking van de dagelijkse werkzaamheden zoveel mogelijk te beperken. Liever een thuiswedstrijd en medewerkers bij jou op het kantoor laten testen? Ook geen probleem!

    Wil je meer weten over onze sneltest-straat? kijk op de website https://corona-sneltest-rotterdam-denhaag.nl/

    Wil je direct een afspraak inplannen om een sneltest af te nemen, klik dan op onderstaande button. Kies voor de mogelijkheid “Essentieel beroep” en met de kortingscode “DynamicTelecom10” ontvang je ook nog eens 10% korting per test!

    Junior van der Spek

    ICT-specialist

    Hans de Wit

    ICT-specialist

    Richard Bron

    ICT-specialist

    Meer weten?

    Heb je vragen, of ben je gewoon benieuwd?