Ben jij disaster-proof?

De meeste bedrijven zijn vandaag de dag met internet verbonden en hebben een deel van hun data – zoals mail – in de cloud staan. Inmiddels hebben steeds meer bedrijven al hun data in de cloud. Bijvoorbeeld als zij werken met Office 365. Niet onlogisch, want werken in de cloud is veilig, data is overal bereikbaar en de kosten zijn helder en behapbaar.

Nog niet zolang geleden was er een grote brand bij het kantoorpand Kiwi Electronics in Rijswijk. Brrr, we moeten er niet aan denken dat ons zoiets zou overkomen! Het eerste wat bij ons te binnen schoot: wat als hun data niet in de cloud maar op een lokale server op hun kantoor stond? De schade is dan niet te overzien en gaat verder dan brand- en waterschade. Reken maar uit. Een bedrijf met 10 medewerkers verliest € 300 euro per uur aan directe arbeidskosten. Bij een restore tijd van 1 week is de schade gigantisch en loopt op naar € 12.000 euro per week. Neem daarbij de kosten van het herstel van de ICT-omgeving door een ICT-bedrijf á € 4.000 euro. Dan hebben we het alleen nog maar over de directe kosten. Het verlies van klantgegevens en informatie van lopende projecten zijn vaak niet uit te drukken in geld. En wat dacht je van de imagoschade? In de praktijk blijkt dat 50% van de bedrijven de deuren moeten sluiten omdat de schade te groot is. Iedere professionele organisatie wordt om die reden verondersteld een fatsoenlijke back-up te hebben! Voor de kosten hoef je het niet te laten; 25GB aan data staat voor nog geen 5 euro per maand in de cloud!

Dus staat de continuïteit van jouw bedrijf altijd voorop? Nieuwsgierig hoe disaster-proof jouw bedrijf is? Laat ons vrijblijvend mee kijken. Wellicht hebben we nog wat slimme oplossingen voor een back-up om jou beter te laten slapen. Meer weten wat dit voor jou kan betekenen, vul het contactformulier in of bel 070-2050000.

Graag tot ziens! Junior, Dennis, Richard en Hans

Menu