Vast Mobiel integratie – ook wel VaMo genoemd – is de samenvoeging van de identiteit van jouw vaste toestel met de mobiele identiteit. Simpel gezegd houdt het in dat je zelf kunt kiezen op welk nummer je, op welk toestel bereikbaar bent. Dit zorgt er natuurlijk voor dat je maximaal bereikbaar bent voor jouw collega en contactpersonen.
VAMO
De Mobility-functie realiseert de VAMO functionaliteit. Mobility kan via de HIPPER app worden ingesteld. De volgende instellingen bepalen de functie:
• Mobility AAN/UIT
Als Mobility AAN staat is de VAMO functionaliteit ingeschakeld. Als Mobility UIT staat is uw mobiele toestel losgekoppeld van VAMO en gedraagt deze zich als een normaal mobiele telefoon.
• Actieve toestellen Vast & Mobiel / Vast / Mobiel
Actieve toestellen bepaalt welke toestellen er overgaan als u gebeld wordt. Als u onderweg bent, kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen uw mobiele telefoon te laten rinkelen.
• 06-nummer
Hier dient uw 06-nummer ingevuld te zijn, zodat de telefooncentrale weet welk mobiel nummer gekoppeld is. Dit stelt u eenmalig in.
• Ga over bij klik-en-bel
Deze instelling kan worden AAN gezet, als u gebruik maakt van (desktop) tools om mee te bellen, zoals bijvoorbeeld HIPIN of de HIP Toolbar. In dat geval zal de mobiele telefoon bij een klik-en-bel actie, naast het vaste toestel ook overgaan
• Ga over bij Groepsoproep
Als u deelneemt in een groep zal uw mobiele telefoon ook overgaan als deze instelling AAN is gezet.
Voor het correct functioneren van VAMO is het van essentieel belang dat de volgende drie instellingen worden ingesteld zoals geadviseerd.
• Doorschakelblokkering
Deze instelling voorkomt dat een gesprek vanaf uw mobiele toestel wordt doorgeschakeld naar een andere bestemming. Omdat de doorschakelfunctionaliteit bij VAMO op het HIP platform wordt uitgevoerd, is het advies om deze instelling UIT te laten
• Bevestiging vereist
Als u een gesprek opneemt wordt u eerst gevraagd om een willekeurige toets te kiezen om daarmee aan te geven dat u het gesprek wilt accepteren. Advies is om dit UIT te laten
• Gebruik * of # functies
Deze instelling moet voor het correct functioneren van doorverbinden ingeschakeld worden
VAMO maakt het mogelijk te switchen tussen verschillende identiteiten. Er kan worden uitgebeld met het mobiele nummer, het persoonlijke zakelijke nummer of het bedrijfsnummer. De identiteit kan via de HIPPER worden ingesteld.
Voor het correct functioneren van het schakelen tussen de verschillende identiteiten is het belangrijk dat uw account correct geconfigureerd is. Indien de configuratie niet correct is zal de volgende foutmelding worden getoond.
Direct Doorverbinden
Er is een actief gesprek dat je wilt doorverbinden. Start de HIPPER+ App op.
HIPPER+ zal na contact te hebben gemaakt met de telefooncentrale het Gesprekstatus scherm laten zien. Daarin is het gesprek zichtbaar.
Om direct door te verbinden kies je voor ‘Doorverbinden’.
Je krijgt nu de mogelijkheid een nummer in te toetsen, of via Contacten of Gesprekkenlijst een contact te selecteren waarnaar je wilt doorverbinden.
Kies ‘Verbind’ en het gesprek wordt doorverbonden. Jouw eigen gesprek is daarmee direct beëindigd.
Doorverbinden met Rugspraak
Er is een actief gesprek dat je wilt doorverbinden. Start de HIPPER+ App op.
HIPPER+ zal na contact te hebben gemaakt met de telefooncentrale het Gesprekstatus scherm laten zien. Daarin is het gesprek zichtbaar.
Om door te verbinden met rugspraak kies je voor ‘Voeg gesprek toe’.
Je krijgt nu de mogelijkheid een nummer in te toetsen, of via Contacten of Gesprekkenlijst een contact te selecteren waarnaar je wilt doorverbinden.
Kies ‘Verbind’ en het tweede gesprek wordt toegevoegd. Daarbij wordt het eerste gesprek automatisch in de wachtstand gezet.
Kies nu ‘Doorverbinden’ om de twee gesprekken met elkaar door te verbinden. Het is overigens ook mogelijk om op dit moment te kiezen voor ‘3-gesprek’ om beide gesprekken samen te voegen in één enkel gesprek tussen drie personen.
Ook kosten besparen en productiviteit verhogen met een verbeterde ICT omgeving?
Download het gratis whitepaper!
Telefonie
Referenties
Na een kort offerte traject hebben we gekozen voor de VOIP telefonie oplossing van Dynamic Telecom.
"Zowel het vernieuwende en concurrerende produkt als de inzet en technische knowhow zorgen er voor dat ik hosted telefonie van Dynamic Telecom aan iedereen zou aanraden".
"Dynamic Telecom komt met suggesties voor optimaal gebruik."
Wij zijn onlangs verhuisd naar een grotere locatie. Dynamic Telecom heeft voor ons snel en vakkundig alles op telefoon/fax en internet gebied geregeld, top!
"Wat een verademing na KPN!"
"Heldere uitleg en maximale ondersteuning bij installatie."
"Zowel het voortraject, de migratie als het natraject heeft Dynamic Telecom subliem verzorgd. Maar nog belangrijker het resultaat is uitstekend. Kortom een investering die meer dan de moeite waard is en nu al is terugverdiend. Bedankt hiervoor!"
"Kwalitatief goede producten leveren in combinatie met hoogwaardige dienstverlening. Een aanrader voor andere bedrijven."
"Dankzij Dynamic Telecom kunnen wij nu echt flexibel werken. Onze medewerkers kunnen thuis bellen alsof ze op kantoor zijn met het vaste nummer van kantoor."
"Snel en betrouwbaar telefoneren is een beleving."
"Buiten het feit dat er op het gebied van hard- en software een inhaalslag werd gemaakt –er zelfs een stap in de toekomst werd gezet met Voip, en de kosten qua infrastructuur en verbruik aanzienlijk slonken, is mij in positieve zin het meest opgevallen met welk een correctheid en snelheid aandachtspunten en kinderziekten in no...
"Snel, assertief, goed kennisniveau."
"Dankzij Dynamic Telecom besparen wij ruim 50% op de totale telefoonkosten zonder in te leveren op kwaliteit!"
"Het eindresultaat heeft onze verwachting overtroffen. Alle beloften zijn waargemaakt."
"Bij problemen wordt er daadkrachtig gehandeld."
“Dynamic Telecom & IT heeft rust in de organisatie gebracht”